עליית הריבית בישראל, מה המשמעות של עליית הריבית - תרשיש ברוקר נדלן

עולה לי, עולה לי: הריבית בישראל לא עוצרת

יוקר המחייה בישראל הוא לא דבר חדש. הוא נותן את אותותיו לאורכו ולרוחבו של המשק וענפיו השונים, אם כי נדמה שבשנה האחרונה נשבר שיא נוסף אך מה בנוגע לעליית הריבית בישראל?
אנו מדברים כמובן על עלייה חוזרת ונשנית (10 ברציפות) של הריבית עליה מודיע בנק ישראל אשר נמצאת בקו עלייה מובהק וכזה שלפי שעה פשוט מסרב להיעצר.

למעשה, אנו עדים החל מ-1 בינואר 2022 לעלייה חסרת תקדים, החל מריבית מזערית של 0.1% ל-4.75% (נכון למועד ההכרזה האחרון של הוועדה המוניטרית בבנק ישראל מתאריך 22 במאי).
בקרב כלכלנים ואנשי האוצר עולה סברה לפיה העלייה היא פועל יוצא של האינפלציה העולמית הגואה, בניסיון נואש למתן אותה חרף כל הביקורות.

מוכרים את הדירה? קראו כמה שווה הדירה שלכם

כך או כך, המשמעות עבור אזרחי ישראל היא עלייה בשיעור ניכר בהחזר החודשי, כשהם כורעים תחת הנטל הכלכלי ונאלצים על לא עוול בכפם להכניס את היד עמוק לכיס עם החזר חודשי ממוצע של מאות שקלים יותר.

כל מה שרציתם לדעת על הלוואת בלון

אפקט פסיכולוגי – עליית הריבית והשפעתה על משקיעי הנדל"ן

בהיעדר ודאות כלכלית וחשש מפני החזרי משכנתא שעשויים להמשיך ולגדול באופן משמעותי, משקיעי הנדל"ן "נשארים על הגדר" בתקופה האחרונה, כשהם מעדיפים להמתין להיעצרות המגמה.
כתוצאה מכך אנו עדים בשנה האחרונה להאטה של ממש בשוק הדיור והמשכנתאות, מה גם שמחירי הדירות באזורי הביקוש עדיין נותרים גבוהים לאין ערוך.

מדובר בהחלט באפקט פסיכולוגי-כלכלי שטומן בחובו הרבה מאוד סימני שאלה לקראת העתיד לבוא.
מצד אחד זוהי בהחלט תקופה מורכבת אשר רב בה הנסתר על הגלוי, אולם במקביל, כפי שניסיון העבר בשוק הנדל"ן מלמד, משברים מטבעם מציגים גם לא מעט הזדמנויות.

אז מה למדנו? אנו מצויים בתקופה מאתגרת בדמות סערה כלכלית בענף הנדל"ן, אך למרות הכל, זה הזמן לקחת נשימה עמוקה ולנהוג בצורה שקולה ואחראית.

במידה ובכל זאת החלטתם לקחת משכנתה בתקופה הקרובה, הימנעו מלנהוג בחופזה ולקחת את ההצעה הראשונה שמוגשת לכם על ידי הבנק.
במיוחד בימים אלה, יש לבחון היטב את תנאי המשכנתא, על מנת להבטיח עתיד כלכלי יציב עם כמה שפחות "הפתעות".

רוצים לדעת עוד על עליית הריבית בישראל? רוצים להתייעץ בנוגע לרכישה או מכירה של נכס? לחצו כאן וצרו קשר

צפו במאגר דירות למכירה

דילוג לתוכן