לבד או עם מתווך?

לבד או עם מתווך?

מדוע כדאי להיעזר במתווך נדל"ו במכירת דירה

בארה"ב ורוב מדינות אירופה תהליך התיווך הוא עדיין חלק אינהרנטי בעסקאות מכירה וקנייה של דירה. במדינות אלה מתווך הנדל"ן, הנשכר על ידי המוכר, הוא מייצגו הבלעדי במו"מ אל מול הקונה. מאידך, בארצנו הקטנטונת, לא כולם בוחרים להסתייע בשירותיו הטובים של מתווך נדל"ן, חלק מאמינים שיוכלו להסתדר ללא סיוע וחלק עדיין מחזיקים בדימוי שלילי וחסר בסיס על תחום עיסוק זה זאת על אף חוק המתווכים במקרקעין, שנחקק בשנת 1996 והסדיר את מקצוע התיווך והגדיר את גבולות העיסוק של העוסקים בו.

המתווך כמגשר

הליך התיווך הוא עדיין חלק אינהרנטי בעסקאות מכירה וקנייה של דירה. במדינות אלה מתווך הנדל"ן, הנשכר על ידי המוכר, הוא מייצגו הבלעדי במו"מ אל מול הקונה. מאידך, בארצנו הקטנטונת, לא כולם בוחרים להסתייע בשירותיו הטובים של מתווך נדל"ן, חלק מאמינים שיוכלו להסתדר ללא סיוע וחלק עדיין מחזיקים בדימוי שלילי וחסר בסיס על תחום עיסוק זה זאת על אף חוק המתווכים במקרקעין, שנחקק בשנת 1996 והסדיר את מקצוע התיווך והגדיר את גבולות העיסוק של העוסקים בו.

אז מהם היתרונות ומדוע כדאי להיעזר במתווך?

בזמן שאתם בעבודה, המתווך עובד בלמכור את הדירה שלכם

מתווך יעיל, מקצועי ואמין, המכיר את האזור והסביבה בה מצוי הנכס שלכם יוכל לייצר תהליך מכירת דירה מהיר יותר, תוך קבלת התמורה המקסימלית עבור דירתכם.
יתרה מכך, המתווך יחסוך לכם זמן רב במענה לרוכשים פוטנציאלים ובאיתורם. המתווך, שניהול תהליך מכירת הדירה שלכם על כל שלביו הוא עיסוקו המקצועי, מקצה משאבים רבים לאיתור רוכשים פוטנציאלים וסינונם, הוא מסייע במתן מידע ראשוני למתעניינים בטרם יגיעו לביתכם לבחון את הדירה וכן משקיע ממרצו ומזמנו בשיווק הדירה ובחשיפתה המירבית והאופטימלית למתעניינים.
לרבים מאיתנו העסוקים בחיי היום יום, המשפט TIME IS MONEY משחק תפקיד חשוב בשיקולים ולכן כניסתו של מתווך לתהליך היא כחבל הצלה.

תמחור נכון על סמך נסיון

המתווך, אשר לו מידע מעודכן על שוק הנדל"ן, יסייע וייעץ לכם כבר בשלב קביעת מחיר הנכס הראשוני לפי ערכו הריאלי בשוק. למתווך ותיק הפועל באזור שבו נמצאת דירתכם יש אף ערך מוסף מתוקף היכרותו עם השטח על הפוטנציאל הגלום בו ומתוך נסיונו המצטבר מעסקאות שכבר ביצע באזור וכך יוכל למקד אתכם בעסקה עם תמורה כדאית וריאלית.
לתמחור נכון של דירתכם ישנה חשיבות ראשונה במעלה, שכן מחיר שאינו משקף את הערך או חורג באופן משמעותי ממחיר השוק, עלול לעכב את תהליך המכירה ואף "לשרוף" את הדירה בשוק.

המתווך כמגשר

עסקת מכירת דירה, בדומה לכל עסקת מכירה אחרת כוללת את הצד המוכר והצד הקונה הנכנסים לתהליך של משא ומתן אשר בסופו במידה ותהיה הסכמה, תיסגר העיסקה.
במקרים רבים, על אף העניין שמביעים שני הצדדים בביצוע העסקה, לא עולה בידם להגיע לעמק השווה וכל צד מתבצר בעמדותיו ללא רצון לפשרה.
הצד המוכר, במקרים רבים, מציע למכירה את דירתו בה חווה חוויות ובילה שנים מחיו… אנשים מטבעם נקשרים לביתם ורואים בו ערך אשר לא תמיד ניתן לתרגם ולכמת למספרים ומכאן עלול לנבוע פער פסיכולוגי. במקרים של עסקאות המתנהלות בתיווך של מתווך נדל"ן הסיכוי להגיע להסכמה גבוה יותר, נוכחותו מנטרלת שיקולים שאינם ענייניים וההיתכנות לפשרה הטובה ביותר עבור שני הצדדים גודלת. המתווך משמש כגורם מאזן, מגשר ומפשר בתהליך המו"מ בינכם המוכרים, לבין הקונים עד לתוצאה של WIN-WIN ולמכירת הדירה בהצלחה.

אז אם חיפשתם בגוגל – מתווכים מומלצים בחולון – הגעתם למקום הנכון כי תרשיש נדל"ן ברוקר חולון בת ים הינו משרד  המוביל בתחום מכירה והשכרת נכסים בערים בת ים וחולון ראשל"צ והסביבה.

בברכת רכישה מוצלחת,
צוות ברוקר חולון בת ים

דילוג לתוכן