כמה שווה הדירה שלכם

כמה שווה הדירה שלכם

מוכרים דירה? כך תתמחרו את הדירה במחיר ריאלי. 

החלטתם למכור את דירתכם ואחד הצעדים הראשונים בתהליך הוא קביעת המחיר ההתחלתי שבו תציעו אותה בשוק. 

לקביעת מחיר ריאלי לדירתכם ישנה חשיבות ראשונה במעלה, שכן מחיר שאינו משקף את הערך או חורג באופן משמעותי ממחיר השוק, עלול לעכב את תהליך המכירה וחמור מכך "לשרוף" את הדירה בשוק או במילים אחרות, דירה שאינה נמכרת לאורך זמן כמוה כמוצר שנותר זמן ארוך מידי על המדף באין קונה. 

אז כיצד תתמחרו נכון? 

  • ראשית בחנו מחירים בהם נמכרו דירות הדומות לדירה שלכם בכדי לקבל אינדיקציה. שני מקורות מהימנים לבדיקה כזו הם: 
  • אתר הנדל"ן הממשלתי

מטרת האתר היא להנגיש מידע לציבור בכדי לסייע בקבלת החלטות בדיוק כמו זו העומדת בפניכם: מהו המחיר הריאלי בו נמכרו דירות הדומות במאפייניהן לשלכם?

באתר תוכלו בקלות לבצע חיפוש ולגלות אילו נכסים באזורכם נמכרו בתקופה האחרונה ובאיזה מחיר בפועל.

האתר כולל נתונים מטויבים אודות עסקאות מתוך מסדי הנתונים השונים של משרדי הממשלה אשר להם זיקה לתחום הנדל"ן. לאתר הנדל"ן הממשלתי הקליקו כאן

  • מאגר מס שבח 

בדומה לאתר הנדל"ן הממשלתי תוכלו להיעזר גם במאגר מס שבח. כל דירה או נכס הנמכרים בישראל, נרשמים במאגר. 

מומלץ למלא כמה שיותר פרמטרים באופן המדויק ביותר כדי למקד את המידע ולא "לטבוע" בים של נתונים שאינם רלוונטיים וכך למקד את החיפוש בנכסים הדומים ביותר לזה שלכם. למאגר מס שבח הקליקו כאן

שימו לב, המאגרים יתנו לכם קנה מידה למחיר העסקה בפועל ולא למחיר ההתחלתי אשר ביקשו המוכרים.

  • התייעצות עם אנשי מקצוע:
  • מתווכי נדל"ן  

בחרו מתווך עליו קיבלתם המלצות מחברים או מכרים, מומלץ מאוד לבחור במתווך המתמחה ופועל באזור בו אתם מתגוררים. מתווך הנדל"ן הינו איש מקצוע בעל ידע נדל"ני ושיווקי המכיר היטב את הביקושים וההיצעים בסביבה, הוא חי מידי יום את מצב השוק מכיר היטב את העדפות הרוכשים הפוטנציאלים ואת המחירים של נכסים דומים אשר נמכרו לאחרונה. המתווך יוכל לסייע בקבלת הערכת שווי ריאלית של הנכס ולנקוב במחיר הדירה הראשוני המשקף. יתרה מכך הוא יוכל לסייע לכם בהבלטת היתרונות של הנכס והפיכתו לאטרקטיבי יותר בעיני הרוכש הפוטנציאלי. 

  • שמאי מקרקעין  

שמאי מקרקעין הוא למעשה הסמכות העליונה בתחום הערכת השווי של נכסי נדל"ן, השמאי בפרקטיקה של מקצועו מעריך בצורה המדויקת ביותר את השווי האמיתי של נכס או דירה לאחר שלקח בחשבון את כלל הנתונים הרלוונטיים וערך מחקר אשר על בסיס ממצאיו  תתבסס הערכת השווי כפי שיציין בדו"ח. 

*טיפ חשוב אחרון מאיתנו, אל תאבדו קשר עם "השטח" – קונים פוטנציאלים הגיעו לבחון את הדירה וציינו שלדעתם המחיר גבוה? קבעתם מחיר, הצגתם את הדירה למתעניינים רבים שהגיעו אך אף אחד מהם לא שב…?  אולי יש לבצע חשיבה מחודשת וזה הזמן להיוועץ עם בעלי המקצוע עליהם המלצנו ולהסתייע בשירותיו של מתווך נדל"ן.


בברכת מכירה מוצלחת,
צוות ברוקר חולון בת ים

דילוג לתוכן