כל מה שרציתם לדעת על הלוואת בלון

מתי ועבור מי הלוואת בלון היא כלי המימון הנכון?

הגיע הזמן להשתדרג ולעבור לדירה חדשה ומצאתם את דירת חלומותיכם. המוכר דורש מקדמה אך טרם מכרתם את דירתכם הישנה? יתכן כי הלוואת בלון היא הפתרון בשבילכם.

הלוואת בלון היא למעשה הלוואת גישור המתאימה לרוכשי דירה אשר נסמכים על מכירת דירתם הקיימת בכדי לממן את רכישת הדירה החדשה ומספקת מימון לתקופת הביניים שבין הרכישה למכירה.

בלון – לא רק בנדל"ן

גם יבואני רכבים וחברות הליסינג המציעות רכבים למכירה מציעים שיטות מימון הנסמכות על עקרון הלוואת הבלון. באופן זה נהנה הרוכש מתשלום ראשוני מינימלי ומהחזרים חודשיים נוחים ובסוף תקופת ההלוואה ישולם רוב הסכום ממכירת הרכב.

בלון מלא או בלון חלקי

הלוואת בלון מלאה – זוהי הלוואה הניתנת על פי רוב לתקופה של שנה עד שנתיים אשר במסגרתה הקרן, הריבית והפרשי ההצמדה נפרעים בתשלום אחד בתום התקופה.

הלוואת בלון חלקית – בדומה להלוואת בלון מלאה גם הלוואה זו ניתנת לתקופה קצרה יחסית של 2-3 שנים, אך בשונה ממנה, הריבית משולמת בתשלומים חודשיים לאורך תקופת ההלוואה והקרן נפרעת בתשלום אחד בתום התקופה. הלוואה זו היא הנפוצה בדרך כלל.
*תקופות ההלוואות נתונות לשיקול הגורם המלווה ועשויות להשתנות.

מה ההבדל בין הלוואת בלון להלוואה "רגילה"?

בהלוואה רגילה החזר הקרן לגוף המלווה מתבצע באופן הדרגתי באופן שמידי חודש פוחת סכום הקרן יחד עם עלויות הריבית עד שבסוף התקופה (בדומה לנטילת משכנתא) ההלוואה מתאפסת.
לעומת זאת, בהלוואת בלון הקרן מוחזרת רק בתום תקופת ההלוואה יחד עם המדד / ההצמדה שנצברו במהלכה וכן עם הריבית שנצברה (זאת במקרה של הלוואת בלון מלאה).
בנוסף, הלוואה רגילה על פי רוב נפרסת על פני תקופת החזר ארוכה יותר משל הלוואת בלון אשר מוגדרת כהלוואה קצרת מועד.

לסיכום
מעוניינים לשדרג את דירתכם ולרכוש דירה חדשה, אך קיים פער בין מועד התשלום עבור הדירה החדשה לבין מועד קבלת התשלום עבור הדירה הקיימת? הלוואת בלון תוכל לשמש כפתרון מתאים עבורכם במידה ומדובר בגישור על פני פער של כשנתיים או שלוש.
אך יש לזכור, הלוואת בלון היא הלוואה יקרה יחסית המתנפחת עם חלוף החודשים ומכאן ניתן לה שמה. רגע לפני שאתם רצים לבנק, וודאו כי ללא כל ספק עד תום תקופת ההלוואה יעמוד לרשותכם סכום ההחזר המלא עבורה בעקבות מכירת דירתכם הנוכחית.

בברכת מכירה מוצלחת,
צוות ברוקר חולון בת ים

דילוג לתוכן