אז מה עדיף, דירה חדשה על הנייר או דירה מיד שנייה?

הנה כמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון וגם… מיתוס אחד שחייבים לשבור.

הנה כמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון וגם… מיתוס אחד שחייבים לשבור.

הדילמה בין רכישת דירה על הנייר הישר מן הקבלן והברושורים המפתים לבין רכישת דירה מיד שנייה, היא ככל הנראה חלק אינהרנטי בשיקולים של רוב הרוכשים מן הרגע שבו התקבלה ההחלטה לרכוש דירה בשעה טובה והוגדרה מסגרת התקציב.
כבר החלטתם על העיר ועל השכונה בהן תעדיפו להתגורר וגיליתם היצעים לדירות יד שנייה לצד שפע פרויקטים חדשים מתוכננים – אז איך בוחרים?

עד כמה אתם ממהרים לעבור?

אם אתם ממהרים לעבור לבית החדש, העדיפו דירת יד שנייה על פני דירה על הנייר ואז תהיו תלויים רק בזמן הפינוי של המוכר אשר על פי רוב יתרחש בטווח הקצר ולעיתים זהו אף פרמטר אשר ניתן להתמקח עליו. לעומת זאת בקניית דירה על הנייר זכרו כי יקח כשנתיים לסיום הבנייה בהנחה כי כבר ניתן היתר בנייה לפרויקט וזאת מבלי לקחת בחשבון עיכובי בנייה העלולים להתרחש.

עיצוב אישי עולה כסף

בהנחה שתרצו לעצב את חללי הדירה החדשה ולהתאימם לצרכים ולהעדפות שלכם, יש לקחת בחשבון עלות שיפוץ דירה מיד שנייה לעומת עלות ביצוע שינויים ושדרוגי מפרט מול הקבלן. אמנם יתכן שבשלב טרום הבנייה יוכל הקבלן להתגמש במידה מסוימת, אך עדיין שינויים ושדרוגים רבים כרוכים בעלות נוספת. בשני המקרים מדובר בהוצאה ניכרת שיש לקחת בחשבון אשר אותה תוכלו לאמוד על ידי עיון במחירון שינויי דיירים ובמחירוני שיפוץ דירות הקיימים בשוק. אם מצאתם דירה מיד שנייה אשר מתאימה לכם כמו כפפה ליד AS IS – יתכן שבמקרה זה תוכלו לזקוף נקודת זכות משמעותית לדירה מיד שנייה.

חדש זול יותר מישן?!

בבחינת פרמטר המחיר, יש לנו הפתעה עבורכם, בניגוד למה שאולי סברתם, לא תמיד דירות מיד שנייה הן זולות יותר מדירות חדשות הנמכרות על הנייר!
על פי בדיקת נתוני עסקאות באתר רשות המסים בעיר חולון בין השנים 2019 – 2020 לדוגמה, עולה כי המחיר למ"ר בדירות בנות 5 חדרים מיד שנייה היה יקר יותר מעלות למ"ר בדירה חדשה. עכשיו הכפילו את הפרשי המחיר למ"ר בשטח הדירה הייעודית – יתכן שתגלו הפרש לא קטן אשר מקנה דווקא יתרון לרכישת דירה חדשה על הנייר.

ויש את עניין הבניין..

יתרון בולט ברכישת דירה חדשה / על הנייר טמון דווקא בבניין החדש. מעבר לחזות מרשימה ולבנייה המודרנית, הבנייה למגורים בשנים האחרונות שמה דגש על תכנון חללים משותפים הכולל על פי רוב חדרי דיירים מפוארים, לובי מעוצב, מעליות חדישות, חדרי עגלות / אופניים ולעיתים אף חדר כושר. אלמנטים אלו משביחים את ערך הדירה ומעלים את איכות החיים.

פרט חשוב נוסף

אם שקלתם לרכוש דירת יד שנייה בבניין אשר בנייתו הסתיימה לפני שנת 1991 בדקו האם הדירה כוללת ממ"ד, שכן רק לאחר שנה זו החלו בבנייה העומדת בתקן לעמידות בפני רעידות אדמה וכוללת ממ"ד בכל דירה, דבר נחוץ לכל הדעות.

בברכת רכישה מוצלחת,
צוות ברוקר חולון בת ים

דילוג לתוכן